Senasis Kauno krovinių uostas

1970 m. Žemojoje Fredoje buvo pastatytas krovinių uostas. Per sezoną jame buvo galima priimti iki 1,5 mln. tonų krovinių. Uostas buvo pritaikytas „upė-jūra“ tipo laivams. 1995 m. įkurta bendrovė „Nemuno laivininkystė“, krovinių uostas tapo privačia nuosavybe. Nuo 1996 m. Nemunu plukdomų krovinių skaičius pradėjo mažėti ir galiausiai uosto veikla praktiškai buvo sustabdyta. 2004 m. pasikeitė uosto savininkai. Naujieji šeimininkai merdinčio uosto vietoje pradėjo kurti Žemosios Fredos gyvenamojo ir komercinio kvartalo viziją. Ji buvo pristatyta tarptautinėje nekilnojamojo turto parodoje Kanuose. Gyvenamieji namai ir biurai turėtų iškilti 10 hektarų uosto teritorijos plote.

Pritarta krovinių uostą iškelti iš miesto centro, nors Žemojoje Fredoje uostą buvo galima rekonstruoti investuojant mažiausiai pinigų. Tačiau tuomet teigta, kad kroviniai Kauno centre nepageidaujami. 2004 m. Kauno valdžia nusprendė, kad naujasis uostas turėtų būti statomas Petrašiūnuose. Pasikeitusi miesto valdžia naujo uosto Petrašiūnuose vizijos galiausiai atsisakė. Vienas pirmųjų politinių sprendimų – šioje teritorijoje leisti atkurti nuosavybės teises. 2006 m. valstybinė įmonė „Vidaus vandens kelių direkcija“ pristatė galimybių studiją, kurioje numatyta tinkamiausia vieta uostui – Marvelė. Kauno miesto taryba paskutiniame savo posėdyje pritarė, kad būtų rengiami Bendrojo plano pakeitimai, atveriantys kelią naujajam krovinių uostui statyti Marvelėje. Šis sprendimas turėjo baigti kelerius metus trukusius miesto politikų ginčus: uostą statyti Petrašiūnuose ar Marvelėje. Kol politikai ginčijosi, verslininkai nustojo plukdyti krovinius į Kauną. 2006 m. iš Klaipėdos buvo atplukdyta nemažai statybinių medžiagų, o 2007 m. į apleistą Žemosios Fredos uostą neatplukdytas nė vienas krovinys.
Šiuo metu uostas priklauso AB „Kauno grūdai“ ir naudojamas kaip statybinių medžiagų saugojimo, bei skirstymo aikštelė. Senasis švyturys paverstas, dabar jau nebeveikiančiu, vandens bokštu, o kranas krauna iš geležinkelio vagonų į sunkvežimius anglį, skaldą ir žvyrą.

3 komentarai “Senasis Kauno krovinių uostas

  1. Atgalinis pranešimas: Senasis Kauno krovinių uostas | Šarūnas Jasiukevičius

  2. Eugenija
    08 Kov 2017

    Laba diena, Gerbiamieji. Jūs krantinės istoriją pristatote nuo 1970 metų. O ar turite faktų, nuotraukų, kas stovėjo, kas buvo krantinėje tarpukario metu? Ieškau balto pastato ant kranto su bokštu istorijos, pastato profilis kaip ir bažnyčios, toks pastatas išliko atminyje, kai gyvenau tada vadinamoje Kranausko gatvėje ir tarp sieliais plukdomų rąstų, suverstų ant to kranto žaisdavome slėpynių. Gal turite to balto pastato nuotraukų?

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *