Kodėl pakilimo tako betono plokštės vis dar yra kariniame Kėdainių aerodrome?

Kėdainiuose, vos per du kilometrus nuo gyvenamųjų namų, sovietmečiu buvo pastatytas karinis aerodromas. Čia buvo dislokuotas 600-ojo transporto aviacijos pulkas. Pradžioje bazavosi Pe-2, vėliau Il-14 lėktuvai, nuo 1963 m. An-12, o nuo 1981 m. Il-76 lėktuvai.
Lėktuvai kilo ir leidosi per miesto centrą vos 100-200 metrų aukštyje, du tris kartus per savaitę ir daugiausia nakties metu. Nustatytas triukšmo lygis 12-72 kartus viršijo maksimaliai leidžiamą triukšmo lygį, o miesto centre – iki 25 kartų. Aerodromui nebuvo sukurta net sanitarinė apsauginė zona ir miesto centro oras buvo teršiamas lėktuvų išmetamomis degalų atliekomis.
Šalia milžiniško pakilimo tako buvo įrengti keli kilometrai manevravimo takų ir pylimais apsaugotų lėktuvų laikymo aikštelių. Teritorijoje be daugybės administracinių ir techninių pastatų buvo įrengtos ir dvi kuro saugyklos. Prie vienos iš jų buvo atvesta geležinkelio atšaka, pastatyta rampa krovininiam transportui. Kuro talpyklos demontuotos, išlikę tik gelžbetoniniai talpyklų žiedai ir siurblinių likučiai. Šiuo metu dalis aerodromo statinių pritaikyti civilinėm reikmėm, viename iš angarų įkurta aviasporto bazė.
2005 metais UAB „Daukšių aerodromas“ įsigijo 172 hektarų ploto teritoriją. Buvo idėja sukurti miestą mieste – su gatvėmis, parkais, pramogų zona, parduotuvėmis. Projektui sugalvotas skambus pavadinimas – „Airių parkas“.
Bendrovės direktorius Ugnius Strauka neabejoja, kad lietuvių grįžimas į gimtinę kada nors prasidės. „Manau, kad tai įvyks po kokių 2 metų, o tęsis 5-10 metų. Norime padaryti taip, kad jie turėtų kur grįžti ir įsikurti. Gali būti, kad čia norės investuoti ir airių kompanijos, kuriose dirba lietuvių“, – svarstė verslininkas.

2012-07-30 Kauno apygardos teisme UAB „Daukšių aerodromas“ iškelta bankroto byla.

Komentarai

  1. minde parašė:

    Il-76 nukrito 1990 vasario 2d.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *